تهران فایل

۸۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروش ویژه شال محرم (طرح ثارالله)

/

شال محرم (طرح ثارالله)، یک شال فوق العاده شیک و زیبا برای آقایان خوش سلیقه و عزاداران واقعی. با کیفیت استثنایی و چاپ عالی برای اولین بار در ایران ...
مشخصات:
نوع شال خام :شال کج راه جنس ممتاز
نوع چاپ: چاپ سیلک پرسی+ چاپ با دستگاه 6 رنگ
رنگ بندی شال: مشکی
برند تجاری : شال محرم طرح ثارالله
بسته بندی: اتوکشی شده+سلفون کشی
درجه بندی کیفیت: درجه یک
گارانتی: دارای ضمانت کیفیت پارچه+تضمین ثبات رنگ دائمی

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 9800 تومان
style=



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله آبله


شرح بیماری
آبله&zwnj مرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است، ایجاد می&zwnj شود. این ویروس بعد از ایجاد آبله&zwnj مرغان ، در همه افراد به صورت نهفته ، در مسیر رشته&zwnj های عصبی که از نخاع خارج می&zwnj شوند، جایگزین می&zwnj شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هرپس زوستر Herpes zoster می&zwnj گردد. این&zwnj ویروس&zwnj از راه&zwnj قطره&zwnj های&zwnj ریز در هوا یا تماس&zwnj با ضایعات&zwnj پوستی &zwnj ، از فرد بیمار انتقال&zwnj می&zwnj یابد.

انسان تنها مخزن ویروس آبله&zwnj مرغان است. یک بیماری شدیدا مسری است بطوری که میزان ابتلای آن در افراد حساس حداقل 90 درصد می&zwnj باشد. عمدتا در اواخر زمستان و اوایل بهار در نواحی معتدل بروز می&zwnj کند. بیشترین گروه سنی مستعد ابتلا 9-5 ساله هستند بقیه موارد اغلب بچه های زیر 15 سال است. در حدود 10% بالای 15 سال را درگیر می&zwnj کند. در نواحی معتدل معمولا 95-90% افراد ویروس واریسلا زوستر را در دوران کودکی کسب می&zwnj کنند. استفاده&zwnj از داروهای&zwnj سرکوب کننده&zwnj دستگاه&zwnj ایمنی&zwnj بدن خطر بروز این بیماری را افزایش می&zwnj دهد.
علایم آبله&zwnj مرغان
بیماری معمولا 17-14 روز بعد از تماس (دوره کمون یا نهفته) با فرد مبتلا به آبله&zwnj مرغان یا زونا شروع می&zwnj شود.
علایم عمومی
این علایم که شبیه علائم آنفلوانزا هست، عبارتند از تب ، بیحالی ، بی&zwnj اشتهایی ، سردرد و گاهی اوقات درد خفیف شکم که 2-1 روز قبل از بروز ضایعات پوستی رخ می&zwnj دهد. این علایم بیشتر در بچه&zwnj های بزرگتر دیده می&zwnj شوند و تا 5-4 روز باقی می&zwnj مانند.
ضایعات پوستی
ضایعات پوستی که علامت اصلی بیماری هستند، ابتدا روی پوست صورت و سینه ظاهر می&zwnj شوند و بعد سایر قسمتهای بدن نیز مبتلا می&zwnj شوند. ضایعات اولیه شامل ماکولوپاپولهای قرمز (شبیه جوش) شدیدا خارش&zwnj دار است که در نهایت به وزیکولهای حاوی مایع روشن تبدیل می&zwnj شوند سپس این ضایعات دلمه بسته و بهبود می&zwnj یابند. و در یک زمان انواع مختلف این ضایعات روی پوست دیده می&zwnj شوند. ضایعات را می&zwnj توان روی مخاط حلق یا دستگاه تناسلی نیز پیدا کرد.
انتقال یا سرایت بیماری
&bull محتمل&zwnj ترین راه سرایت بیماری از طریق سیستم تنفسی و ترشحات تنفسی است. راه دیگر انتقال تماس مستقیم با ضایعات پوستی بیمار مبتلا به آبله&zwnj مرغان یا زونا است. میزان انتقال در تماس&zwnj های خانوادگی 90-80% است.
&bull دوره سرایت آبله&zwnj مرغان از 48-24 ساعت قبل از ظهور ضایعات پوستی شروع می&zwnj شود و تا وقتی است که تمام وزیکولها ضایعات پوستی دلمه بسته و خشک شوند و ضایعات آبدار وجود نداشته باشد.
&bull دوره نهفته (کمون) بیماری بین 21-10 روز است اما معمولا 17-14 روز طول می&zwnj کشد.
عوارض آبله&zwnj مرغان
&bull عفونت پوست: شایعترین عارضه عفونی آبله&zwnj مرغان ، اضافه شدن عفونت ثانویه باکتریال بر روی ضایعات پوستی است. علت این عفونت خراشیدگی آنها بدنبال خاراندن می&zwnj باشد. همچنین برخی اوقات جای&zwnj تاول&zwnj در صورتی&zwnj که&zwnj تاول&zwnj عفونی&zwnj شود، باقی می&zwnj ماند.

&bull عفونت ریه: وخیم&zwnj ترین عارضه آبله&zwnj مرغان است و اغلب بالغین را گرفتار می&zwnj کند. معمولا 5-2 روز بعد از شروع بیماری با علایم تنگی نفس ، سرفه و تند شدن تنفس و تب ظاهر می&zwnj شود و ممکن است باعث نارسایی تنفسی شود.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 10 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

مقدمه
هنگامی که سخن از طراحی محیط و محوطه سازی به میان می آید اولین اصلی که باید در نظر گرفته شود این است که محوطه برای چه کسانی طراحی می شود. و این افراد برای چه منظوری از ان استفاده می کنند.
امروزه نقش علوم رفتاری بر طراحی محیط ، اصلی غیر قابل انکار است. در گذشته طراحان بر اساس تمایلات و اطلاعات خود یک محوطه یا فضای شهری را طراحی و احداث می کردند و مردم بدون اعمال نظردرروند طراحی و احداث ، از این فضا ها استفاده می نمودند . اما امروزه محوطه ها و فضا ها ی شهری بر اساس تمایلات و نیازهای کاربران و با در نظر گرفتن آنچه آنان زیبا و راحت می دانند طراحی می شود و طراح به نوعی موظف به هماهنگی با خواست کاربران است . در کتاب افرینش نظریه معماری می خوانیم :
... نظریه های معماری ، معماری منظر و طراحی شهری اخیر نشان می دهد که باور های طراحان و مردم راجع به محیط مطلوب متفاوت است . بسیاری از محیط هایی که طراحان ، مطلوب می پندارند توسط مردم ، سرد ،غیر انسلانی و کسالت اور توصیف شده اند.
مسئله طراحی محیط ،زمانی بوجود می آید که بین ترکیب محیط فعلی و ترکیبی که نیازهای افراد و گروههای مردم را برآورده می سازد تفاوت وجود داشته باشد. این بدین معنا نیست که تنها وظیفه طراحان برداشتن موانع منفی از مسیر توسعه انسانی است. ایجاد محیط هایی که ادراک انسان را ارتقا بخشند از اصلی ترین اهداف طراحی اند.
طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی (Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه¬ سازی فضاهای داخلی ساختمان¬ ها به منظور انجام فعالیت¬ های روزمره یعنی زندگی و کار است.
بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می¬ شود. این فضاها محیطی را ایجاد می¬ کنند که پاسخ¬ گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت¬ های ما در آن صورت می¬ گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می¬ بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می¬ توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت¬ های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می¬ دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت¬ سازی زندگی در آن است. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.
طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می¬ دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این¬ رو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه¬ های اعیانی نیست. طراحی داخلی می¬ تواند برای کل جامعه و طبقات کم¬ درآمد هم مفید باشد. اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمان¬ ها فراهم کنیم، طراحی داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. طراحی داخلی می¬ تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.
از آنجا که طراحی داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی¬ های روحی ـ روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی¬ های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار ¬ گیرد. از این¬ رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می¬ خواهد آن فضا بر استفاده¬ کننده داشته باشد.
طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه¬ ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی¬ گیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.
طراحی داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می¬ گیرد، به همان میزان که شامل جنبه¬ های کاربردی، ساختاری و فنی می¬ شود، طراحی تجسمی و جنبه¬ های بصری و زیبایی¬ شناسانه را نیز در بر دارد. از این¬ رو طراحی داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتاً زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود.
اگرچه طراحی داخلی امروزه به عنوان یک تخصص شناخته می¬ شود و محدوده بسیار وسیعی را در بر می¬ گیرد، اما از آنجایی که این رشته در ارتباط مستقیم با فضای داخلی خانه و زندگی روزمره می¬ باشد، شناخت الفبای طراحی داخلی و تبیین مبانی آن به زبان ساده برای عموم مردم و بویژه زنان خانه¬ دار، به قابل فهم کردن آن و برخوردی علمی با این پدیده خواهد انجامید و در نهایت تأثیری عمیق بر کیفیت فضاهای زیستی جامعه ما خواهد داشت. از این¬ رو بنا داریم طی یادداشت¬ هایی به مباحث مختلف طراحی داخلی بپردازیم و با بهره¬ گیری از اصول طراحی تجسمی و سواد بصری و نیز با استناد به نمونه-های موفق طراحی داخلی خانه در سطح جهان، دانش و آگاهی افراد خانواده را در این خصوص افزایش دهیم. در این یادداشت¬ ها سعی خواهیم نمود با ذکر نکات کلیدی و کاربردی در مورد کیفیت فضاهای داخلی خانه، شما را نسبت به محیط و فضای اطرافتان و عناصر موجود در آن حساس¬ تر کنیم و توانایی¬ های علمی و کاربردی شما را در زیباسازی محیط خانه و بهبود کیفیت فضاهای آن افزایش دهیم.
هفت اصل طراحی داخلی
تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.
به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یک سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دکوراسیون و ابعاد دراماتیک و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است که همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد. طراحی داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی کننده اصولی باشد که در ادامه ۷ اصل از آنها را می خوانید:

۱ - نور را دریاب: نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.

۲ - فرم را بشناس: فرم، توده فیزیکی یک شیء است که سه بعدی بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بیرونی بنا نسبت داده می شود، در حالی که فضای داخلی هم فرم خاص خود را تشکیل می دهد. معمولاً فرم فضای داخلی تابعی از عوامل مختلف است. دسترسی ها و سیرکولاسیون مهمترین این عوامل هستند. هر چند نمود فرم بیشتر در پوسته بیرونی یک بنا است با این حال نمود بیرون و درون می تواند یک شکل نباشد.

۳ - فضا را احساس کن: فضا را محدوده در دسترس کاربران دانسته اند. در طراحی داخلی معمولاً استفاده مؤثر از فضا و ارتباط آن با محیط، مهم است. مسأله ای که در رابطه با فضا مطرح می شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. از قرن ها پیش رویکرد عمده فیلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. در طی سال های اخیر هم ارتباط بین ابعاد انسانی با فضاهای داخلی به یکی از فاکتورهای مهم طراحی بدل شده که از آن تحت عنوان ارگونومی یا کار پژوهی در دید کلی و اندام سنجی (Anthropometry) در دید جزئی، یاد می شود. در طراحی داخلی می بایست رابطه درسـت انسان با فضا تعریـف شود و ابعاد بدن انسان ها برای سهولت دسترسی های فضایی مد نظر قرار گیرد

۴ - بافت را لمس کن: بافـت مشخصـه ای از یک شیء اسـت که با لمس کـردن یا دیدن به چشـم می آید. بافت می تواند نرم یا خشن، کشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملکرد هر فضا تغییر می کند. چه بسا طراحی داخلی یک خانه نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما فضای داخلی یک سینما چنین سطوحی را برنتابد.

۵ - شکل را بیازمای: شکل، خط بیرونی یک شیء را تشکیل می دهد. در معماری معمولاً شکل و فرم را با هم اشتباه می گیرند. شکل یا صورت معادله کلمه Shape فرنگی است؛ در حالی که فرم املای فارسی همان Form است. معمولاً شکل ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. در ترکیب بندی یک فضا شکل اشیـا عامل تعیین کننده ای است.

۶ - رنگ را در هم بیامیز: در تعریف رنگ آن را خاصیت بصری فرم دانسته اند. در حقیقت عنصر فرم از طریق رنگ معنا می یابد. رنگ در طراحی داخلی احساس آدمی را تحت تأثیر قرار داده و روی فرم تأکید می کند، ضمن آنکه رنگ، حس مقیاس را هم موجب می شود. کاربرد رنگ هم، از یک فضای داخلی به فضای دیگر فرق می کند و در کاربرد رنگ، توجه به خصلت های روانی آدمیان ضرورت تام دارد.

۷ - حجم را بشناس: حجم عنصر مهم طراحی داخلی است. در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی احجام معماری هستیم. مقرنس ها و گوشواره ها خود بخشی از احجام خالی هستند. در این معماری مسایل حجمی اهمیت زیادی دارد. ما فضای داخلی را به واسطه لایه بیرونی بنا درک می کنیم. این لایه بیرونی در حقیقت همان حجم کلی بناست. در معماری مدرن، معمار به انتزاع و جدایی پوسته یا حجم بنا از درون آن می اندیشد و این جاست که دیوارها و سقف ها، فضایی تاکیدی ایجاد می کنند و خود را از قید و بندهای فضای داخل رها می کنند. این جا طراحی داخلی به مثابه یک سامان یا روش معمارانه مطرح می شود.

ورودی های زیبا با نورپردازی مناسب
افراد درست همانطوری که در مورد یک شخص با نگاه اول به قضاوت می نشستند به همین ترتیب در مورد یک خانه و آنچه در محل ورودی آن می بینند و احساس می کنند ، قضاوت می نمایند . زمانی که میهمانان هنگام شب به یک خانه نزدیک میشوند نورپراکنی منزل باید به آنان خوش آمد بگوید طوری که شماره پلاک منزل کاملا روشن بوده و علائمی مسیر حرکت آنان را به سوی منزل مشخص نماید . در محوطه داخلی منزل نیز با لایه لایه کردن چراغ ها می توان فضایی جذاب فراهم نمود. ابتدا مدخل خانه را کاملا با نور بپوشانید که در این راه استفاده از چراغ های Fill lights بسیار مناسب است ، زیرا معمولا در یک محیط جدید انسان با وجود نور ملایم احساس آرامش و راحتی می کند . علاوه بر این رنگ دیوارها و سقف نباید بیش از اندازه تیره باشد تا بتوانند نور موجود در محل را به شکلی مناسب در همه جا منعکس نمایند. به هنگام نور پردازی در ورودی منزل از این اشتباه رایج پرهیز کنید که این ورودی را فقط بایک منبع روشنایی در سقف نور پراکنی کنید . مثلا وجود یک چلچراغ در سقف ورودی منزل ، تمام توجه را با آن جلب نموده و شما هنگام خوش آمد گویی به میهمانان خود در تاریکی قرار می گیرید .
به جای این کار در اطراف نور کافی فراهم کنید تا بتوانیدمیزان نور چراغ سقفی را کاهش دهید . طبیعتا نور متمرکز نیز باید جزئی از طراحی نور پراکنی باشد ، زیرا استفاده از نور متمرکز ( spot light ) می تواند برای نشان دادن یک تابلوی نقاشی و یا یک مجسمه و یا سایر طرح های معماری برای میهمانان جالب باشد و آنها را نسبت به آنچه در سایر قسمت های منزل خواهند دید بیشتر علاقه مند نمایید .


ایجاد فضاهایی خیالی با استفاده ا ز نور پراکنی
طبیعتا ورودی های منزل در اشکال و ابعاد متفاوت ساخته می شوند ولی با استفاده از برخی فنون به خصوص فنون پراکنی می توان محوطه ورودی منزل را کاملا متحول نمود . اولا لازم است تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ورودی منزل بزرگتر از آنچه که هست جلوه نماید و یا اینکه ترجیح می دهید محیطی گرم و خودمانی باشد ؟ آیا می خواهید ورودی منزل شما پر زرق و برق باشد و یا اینکه بیانگر راحتی و آسایش منزل باشد ؟
اگر ورودی منزل شما کوچک است میتوانید با استفاده از نور پراکنی و ایجاد فضاهای خیالی بخشی از فضای دیگر خانه را به فضای ورودی منزل اضافه کنید . با قرار دادن نور متمرکز بر بالای یک مجسمه و یا تابلوی نقاشی یا یک مجموعه گل تزئینی در مجاورت ورودی منزل می توانید به این هدف دست یابید ، استفاده از آینه و بلوک های شیشه ای نیز موثر بوده و می توانند فضای ورودی منزل را بزرگتر جلوه دهند . اگر نور موجود در محل ورودی به اندازه کافی سقف را روشن نکند نه تنها فضای این محل کوچکتر جلوه می کند بلکه بسیاری از عناصر دیگر موجود در طراحی آن نادیده گرفته می شوند . از سوی دیگر اگر عناصر دیگر موجود در طراحی منزل از قبیل گچبری ها ، ستون ها و سایر تزئینات سقفی به خوبی نور پراکنی شوند میتوانند اشکالی زیبا فراهم نمایند و ارتفاع داخلی خانه را از آنچه که هست بزرگتر جلوه داده و توجه میهمانان را به هنگام ورود به منزل به خود جلب کنند . پلکان موجود در محل ورودی نیز در صورت داشتن نور مناسب ، فضا را بزرگتر جلوه می دهد و باعث جلب توجه میهمانان می گردد . با نورپراکنی مناسب برروی یک تابلوی دیواری در راه پله و یا نور پراکنی بر روی یک مجسمه و یا گیاه در پاگرد یک پلکان می توان به این مهم دست یافت.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 22 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:13

فهرست مطالب

تکنولوژی multi core چیست؟

تکنولوژی multi core چه کارهایی انجام می دهد؟

تکنولوژی multi core و تکنولوژی hyper-threading :

سرعت:

نرم افزارهای وابسته و توسعه آنها:

Multi coreیک مزیت بزرگ برای نرم افزارهای از رده خارج شده می باشد:

میزان استفاده از سخت افزار در سیستم:

سازگاری:

قیمت:

چرا multi core؟

مزیتهای تکنولوژی multi core اینتل:

وسعت محصولات کاربردی تکنولوژی multi core :

مجوز پردازنده multi core:

کسب قابلیتهای تکنولوژی multi core:

چه کسانی می توانند از تکنولوژی multi core بهره ببرند:

جایگاه تکنولوژی multi core :

مرجع

تکنولوژی multi core چیست؟

multi core به معنی در کنار هم قراردادن دو یا تعدادی ماشین محاسباتی تحت عنوان هسته به همراه یک single-processor می باشد در واقع تکنولوژی multi core زمانی توسعه پیدا کرد که افزایش سرعت در تراشه های تک هسته ای منجر به تولید گرمای فراوانی در سیستم می شد و دیگر نمی توانستند اصلاحاتی در مدلهای قبلی پردازنده ها ایجاد کنند چرا که با افزایش سرعت میزان تولید حرارت بسیار بالا می رفت. به جز مسئله حرارت افزایش قیمت نیز مشکل دیگری بود چرا که با اندکی بالا بردن سرعت در پرازنده ها قیمت به طور چشمگیری بالا می رفت.

به جای این تغییرات اندک مهندسین ساخت تراشه های چند هسته ای را توسعه دادند. از امکانات این ساختار استراتژی تقسیم و غلبه از طریق مجزا کردن کارها می باشد و همچنین این ساختار شامل مزیتهایی چون هسته های چند منظوره است و می تواند چند کار را در یک زمان انجام دهد.

پردازنده های multi core یک single chip هستند (که با اسم die شناخته می شود) و مستقیما به سوکت single-processor وصل می شوند. اما سیستم عامل هر هسته اجرایی را به صورت یک پردازنده منطقی مجزا به همراه کلیه منابع وابسته به آن در نظر می گیرد با تقسیم کار بین دو هسته اجرایی یک پردازنده چند هسته ای می تواند کار را در یک سیکل زمانی مشخص انجام دهد.

تکنولوژی multi core چه کارهایی انجام می دهد؟

multi core کار با نرم افزارهای کنونی را بهتر و شرایطی را مهیا می کند که نرم افزارهایی که در آینده تولید می شوند نیز ویژگیهای کارآمدتری را داشته باشند با حرکت به سمت پردازنده های چند هسته ای نرم افزارهای سابق نیز در این plat form پشتیبانی خواهند شد و نیازی به اصلاح نخواهند داشت هر چند که فروشندگان همواره به دنبال مدلهای جدیدتر در نرم افزارها می باشند .

سیستم عامل ها همگی طوری طراحی شده اند که بتوانند از مزیتهای پردازنده های چند هسته ای استفاده کنند و بدون نیاز به اصلاح با آنها کار کنند. و تنها لازم است که توسعه دهندگان به منظور استفاده از تمامی قابلیتهای پردازنده های چند هسته ای تغییراتی در ساختار این سیستم عامل ها ایجاد کنند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
طراحی

دانلود طراحی آموزشی پایه سوم ابتدایی درس تمرین تشدید کامل و آماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات13روش تدریس گروهی و فعال

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
 زمان بندی درس
 برنامه ریزی برای تدریس
 ویِِژگی های فراگیران
 دوره ی عملیات صوری تحولات روانشناختی آن مطابق با نظریه پیاژه
 رشداخلاقی ازنظرپیاژه
 رشد اخلاقی در این دوره از نظر کلبرگ
 نظریه روانی ـ اجتماعی اریکسون
 چگونگی تعلیم و تربیت از دیدگاه گزل
 دیدگاه « ژان ژاک روسو» در مورد مراحل رشد کودک و روش تربیتی وی
 وضعیت اقتصادی و فرهنگی دانش آموزان
 روش تدریس وضرورت آن
 روش های ارزشیابی
 اهداف شناختی
 اهداف نگرشی
 اهداف مهارتی
 رسانه ها
 گروه بندی وچینش دانش آموزان

اجرای طرح درس
......

......

......

......

......

......

......

......

......
 سنجش عملکرد(ارزشیابی پایانی)
 بهبود یادگیری وانتقال (تعیین تکالیف)
 تمرینی(برحسب توانمدی )
 آماده سازی(همه ی دانش آموزان )
 خلاقیتی (همه ی دانش آموزان )
 منابع



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:43

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

روش تحقیق

سابقه تحقیق

اصطلاحات و مفاهیم

فلسفه معرفت دینی

چکیده:

« فلسفه معرفت دینی

مفاهیم کلیدی:

فلسفة معرفت دینی و فلسفه&zwnj های مضاف

« در یونان، عناصر دین خصوصیات فلسفی پیدا کردند. در هند فلسفه خود، مبدل به دین شد. اپانیشادها هم متون دینی است و هم کهن&zwnj ترین تأملات فلسفی هندی. به تعبیری، فلسفه صرفاً مجموعه&zwnj ای از مباحث نظری برای ارضای حسن کنجکاوی بشر نیست؛ بلکه تلاشی فکری است که در مسیر نجات و رستگاری انسان به کار می&zwnj آید.[1]»

بنابراین، نتیجه آنکه برخی از ادیان خود، نوعی مکتب فلسفی هستند. ممکن است مطرح شود که این قالب&zwnj های گوناگون فلسفه همگی امور عارضی هستند که اگر این امور عارضی حذف شوند و قدر جامعی را بخواهیم برای آن در نظر بگریم، معنای اصیل و مجردی از فلسفه بدست می&zwnj آید که می&zwnj توان آن را چنین توصیف کرد:

« تفکری مستند است که به انتقاد از خود می&zwnj پردازد و به ادلة عقلی در توجیه خود می&zwnj کوشد» .

  1. « دین» : برای دین در لغت معنای گوناگون و متنوعی ذکر شده است؛ از جمله: اطاعت، جزاء، پاداش، تسلیم، آئین و شریعت و ... [2]. برای مفهوم اصطلاحی دین به علت تنوع تعاریف همچو تعریف فلسفه در آن مناقشاتی وجود دارد، زیرا این تعریف&zwnj ها معمولاً با یکدیگر تفاوت&zwnj های بنیادین دارد. برخی آن را چنان گسترده&zwnj اند که هر نوعی آئین بشری را شامل می&zwnj شود، آئین&zwnj هایی که حتی در آن اعتقاد به خدا و مبداء متعال وجود ندارد و یا آئین&zwnj هایی که بر ماده انگاری مبتنی&zwnj اند. چنانکه پترسون دین را این گونه تعریف کرده است:

دین متشکل از مجموعه&zwnj ای از اعتقادات، اعمال و احساسات (فردی و اجتماعی) است که حول مفهوم غایی سامان یافته است.[3]

برخی از دیگر علما، دین را جامعی برای دین حق و باطل دانسته&zwnj اند و در تعریف معنای اصطلاحی آن چنین گویند:


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:64

فهرست مطالب

  • مرور اصطلاحات ، مفاهیم و تعاریف تغذیه .
  • آشنایی با دستگاه گوارش ، اعمال ،&zwnj ترشحات و حرکات آن .
  • بررسی رابطه&zwnj ی کربوهیدراتها ، چربی&zwnj ها و پروتئین&zwnj ها با فعالیت&zwnj های مختلف ورزشی
  • بررسی رابطه مصرف آب و الکترولیت&zwnj ها با فعالیت&zwnj های ورزشی
  • بررسی رابطه مواد معدنی و ویتامین&zwnj ها با فعالیت&zwnj های ورزشی
  • بررسی رابطه تغذیه با نوع و مدت با فعالیت&zwnj های ورزشی
  • بررسی رابطه میزان مصرف غذا و تأمین کالری با نوع و مدت فعالیت&zwnj های ورزشی
  • آشنایی با برنامه&zwnj های غذایی ورزشکاران در رشته&zwnj های مختلف ورزشی
  • بررسی نظریه&zwnj ها و یافته&zwnj های مربوط به تغذیه&zwnj ی ورزشکاران

دستگاه گوارش(Digestive system)

  • گوارش: تغییر شکل غذا به طوری که قابل جذب شدن به خون شود .
  • هدف و عمل اصلی دستگاه گوارش:&zwnj هضم ، جذب مواد غذایی ، تأمین آب و الکترولیت&zwnj ها و حرکت دادن غذا با سرعت مناسب
  • اجزای دستگاه گوارش: دهان (دندان&zwnj ها و غدد بزاقی) مری ، معدی ، لوزالمعده ، کبد (کیسه&zwnj ی صفرا) روده&zwnj ی باریک (دودنوم ،&zwnj ژژونوم و ایلئوم) و روده&zwnj ی بزرگ (کولون صعودی ،&zwnj افقی ، نزولی و قوسی شکل)

ترشحات دستگاه گوارش:

  • ترشح بزاق: سه جفت غده&zwnj ی زیر زبانی ، زیرفکی و بناگوشی

نقش بزاق:

  • آماده سازی لقمه برای بلع و هضم
  • کمک به حس مزه و طعم غذا
  • کمک به هضم نشاسته
  • کمک به بهداشت دهان و دندان&zwnj ها
  • شستن مواد بدمزه از محیط دهان

ترشح روزانه بزاق: 1000 تا 1500 میلی&zwnj لیتر

محرک&zwnj های ترشح بزاق: بینایی ، بویایی ، چشایی ، تفکر درباره غذا ،&zwnj مزه&zwnj ها ، حالت تهوع

* تنظیم ترشح بزاق عمدتا از طریق اعصاب خودمختار صورت می&zwnj گیرد :

افزایش&zwnj دهنده&zwnj ها: سمپاتیک بتا ، استیل کولین ، آلدوسترون VIP و محرک&zwnj های بویایی ، بینایی ، چشایی و ..

کاهش دهنده&zwnj ها: سمپا آلفا ، مهار پمپ سدیم ، پتاسیم .

مری: تنها مایع لغزنده&zwnj ساز برای حرکت غذا و جلوگیری از آسیب و زخم&zwnj شدن دیواره آن ترشح می&zwnj کند .

ترشحات معده: غذا در معده با ترشحات آن آمیخته و با سرعت مناسب وارد دوازدهه می&zwnj شود . پپسین= گاسترین .

مهمترین عمل زیستی معده فاکتور داخلی برای جذب B12 است. غلظت بالای یون H باعث مرگ باکتری&zwnj های غذایی می&zwnj شود .

ترشح اسید معده دارای دو مرحله است :

1- پایه&zwnj ای 15% صبح&zwnj ها کاهش عصرها افزایش . هیستامینی افزایش

2- گوارشی:

عصبی(مغزی)= محرک&zwnj های بویایی ، چشایی ، بینایی و تفکر درباره غذا باعث افزایش ترشح می&zwnj شوند

معده&zwnj ای = با ورود غذا و اتساع معده ترشحات افزایش می&zwnj یابد .

روده&zwnj ای= احتمالا پپتید بومبیزین روده ترشح معده را افزایش می&zwnj دهد .

افزایش دهنده&zwnj های اسید معده : میتامین ، گاسترین و استیل کولین

مهارکننده&zwnj های ترشح اسید معده: خود اسید معده ، گلوکاگن ، کولی سیستوکینین ، سوماتو استاتین و پلی پپتیدهای معدی &ndash روده&zwnj ای

ترشحات موکوپروتئینی معده وظیفه&zwnj ی حفاظت از دیواره&zwnj ی داخلی معده را در برابر PH اسیدی آن به عهده دارد .

ترشحات لوزالمعده: از مهمترین عدد ترشحی بدن در رابطه با متابولیسم مواد غذایی است که ترشحات خود را به ابتدای روده باریک می&zwnj ریزد .

* لوزالمعده علاوه بر ترشح هورمون&zwnj های انسولینی و گلوکاگن ،&zwnj یون بی&zwnj کربنات برای خنثی&zwnj سازی PH اسیدی معده و هشت آنزیم مهم برای تجزیه مواد غذایی ترشح می&zwnj کند:

آمیلاز لیپاز

تریسپین ، کیموتریسپین و کربوکسی پپتیدازها

الاستاز

ریبونوکلئاز و دی اکسی ریبونوکلئاز

* ترکیبات شیره&zwnj ی لوزالمعده : آب ، الکترولیت&zwnj ها و پروتئین&zwnj ها

ترشح روزانه شیره&zwnj ی لوزالمعده = حدود 5/1 لیتر است که تحت کنترل اعصاب و هورمون&zwnj ها قرار دارد .

چرخه تنظیمی ترشحات لوز&zwnj المعده نیز دارای سه مرحله است :&zwnj

  • مغزی (عصبی) مشابه مانیزم معده
  • معده&zwnj ای: اتساع قاعده تحتانی معده باعث افزایش ترشحات لوزالمعده می&zwnj شود .
  • روده&zwnj ای:&zwnj ترشح سکرتین و کولی سیستوکینین روده ترشحات لوزالمعده را افزایش می&zwnj دهد .

*اهمیت مرحله عصبی کم و مشابه مکانیزم ترشح اسید معده است .

* متسع شدن بخش قاعده&zwnj ای معده ، ترشحات لوزالمعده را افزایش می&zwnj دهند :&zwnj

مستقیم= از طریق عصب و رگ

غیرمستقیم= از راه ترشح گاسترین معده و سکرتین و کولی سیستوکینین دوازدهم .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه17

فهرست مطالب

تشریح و بیان موضوع اهمیت موضوع اهداف تحقیق سابقه تحقیقات انجام شده قلمرو تحقیق فرضیات تحقیق روش تحقیق تعریف واژه ها تغییرات سود محدودیتهای تحقیق آنتروپی خلاصه فصول مقدمه

بدون شک مهمترین انگیزة سرمایه گذرای کسب سود مورد استفاده توسط سرمایه&zwnj گذاران می&zwnj باشد و مطالعات و پژوهشهای انجام شده درباره سود حسابداری و احکام مرتبط با آن یکی بیشترین تلاشهای پژوهشی را در تاریخ تحقیقات حسابداری تشکیل می&zwnj دهد. از این رو پیش بینی سود آتی شرکتها و عوامل مرتبط با آن بسیار حائز اهمیت می&zwnj باشد.

از آنجاییکه سود دارای نقش اطلاعاتی در جهت تبدیل باورهای موجود در آینده و میزان توانایی شرکت در برابر سهامداران و بستانکاران می باشد. بنابراین رابطه بین سودهای گذشته و آتی و تفاوت بین آنها و پی بردن به عوامل ایجاد تغییرات سود و چگونگی ارتباط آن با سایر صورتهای مالی و بالاخص ترازنامه و احکام آن می تواند بسیار مورد توجه و مهم باشد.

بکارگیری اطلاعات مندرج در صورتهای مالی در جهت تصمیم گیری بدون تجزیه و تحلیل آنها مفید نمی باشد و می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و استفاده کننده از آن را گمراه سازد، لذا تجزیه



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان

چکیده: پیشرفتهای اقتصادی حاصله در قرون اخیر و موثر در روابط تجاری بین تجار ؛ دولتها را نسبت به ادای به موقع تعهدات تجار ؛ حساس کرده است .

از آنجا که عدم توانایی تجار در پرداخت دیون خود ؛ باعث اختلال امور عده زیادی از تجار دیگر می شود وزندگی اقتصادی را دچار مشکل ساخته ونظم عمومی جامعه را برهم می زند دولتها برآن شده اند ؛ برای حفظ نظام اجتماعی مقررات ویژه ای درباره ی تجار وروابط تجاری آنها وضع کنند وسایر اشخاص غیر تاجر را از دایره ی شمول این مقررات خارج کنند واصول ومقررات مربوط به تصفیه دیون آنان را از اشخاص عادی جدا نمایند .

از جمله این مقررات اصولی است که در قانون تجارت ایران ؛مصوب 1311با عنوان ورشکستگی پیش بینی شده است .این مقررات که از قوانین اروپایی گرفته شده است ومختص تجار طبیعی وشرکتهای تجارتی است با اصول وقواعد حقوق مدنی حاکم بر اعسار تفاوت دارد .


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

مقاله درباره ورزش

مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:26

فهرست و توضیحات:

ورزش

روحیه ورزشکاری

چربی

سیاستها

ت

کنولوژی

پانویس

منابع

وَرزش به فعالیت&zwnj ها یا مهارت&zwnj های عادی جسمانی گفته می&zwnj شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگان و با اهداف تفریحی یا برای مسابقه، نشاط شخصی، دستیابی به ورزیدگی، مهارت&zwnj جویی یا آمیزه&zwnj ای از این اهداف انجام می&zwnj گیرد. تعریف ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد. برای نمونه پیکارهای شنا که در برابر هزاران نفر در یک استخر سرپوشیده مسابقاتی انجام می&zwnj گیرد یک گونه از ورزش بشمار می&zwnj رود در حالیکه شنا در یک استخر معمولی یا در دریا یک تفریح شمرده می&zwnj شود. رشته&zwnj های فراوانی در ورزش وجود دارند و مردم زمان و هزینه زیادی را چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاگر صرف ورزش می&zwnj کنند. ورزش و ورزش کردن طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب یک حرفه و فعالیت درآمده&zwnj است و تعداد بیشماری از ورزشکاران حرفه&zwnj ای در سراسر جهان از طریق ورزش به ثروت رسیده&zwnj اند. این یکی دیگر از خصوصیات ورزش به شمار می&zwnj آید.

امروزه ورزش زنان نیز جایگاه خاصی در مجامع بین&zwnj المللی پیدا کرده&zwnj است.

واژه ورزش که از دیرباز معنای تمرین و ممارست داشت به هنگام تصویب « قانون ورزش اجباری در مدارس» در ۱۶ شهریور ماه ۱۳۰۶ خ به&zwnj طور رسمی به معنای امروزی وارد قاموس واژگان دولتی ایران شده&zwnj است.*[۱]



دریافت‌فایل