تهران فایل

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:13

فهرست مطالب

تکنولوژی multi core چیست؟

تکنولوژی multi core چه کارهایی انجام می دهد؟

تکنولوژی multi core و تکنولوژی hyper-threading :

سرعت:

نرم افزارهای وابسته و توسعه آنها:

Multi coreیک مزیت بزرگ برای نرم افزارهای از رده خارج شده می باشد:

میزان استفاده از سخت افزار در سیستم:

سازگاری:

قیمت:

چرا multi core؟

مزیتهای تکنولوژی multi core اینتل:

وسعت محصولات کاربردی تکنولوژی multi core :

مجوز پردازنده multi core:

کسب قابلیتهای تکنولوژی multi core:

چه کسانی می توانند از تکنولوژی multi core بهره ببرند:

جایگاه تکنولوژی multi core :

مرجع

تکنولوژی multi core چیست؟

multi core به معنی در کنار هم قراردادن دو یا تعدادی ماشین محاسباتی تحت عنوان هسته به همراه یک single-processor می باشد در واقع تکنولوژی multi core زمانی توسعه پیدا کرد که افزایش سرعت در تراشه های تک هسته ای منجر به تولید گرمای فراوانی در سیستم می شد و دیگر نمی توانستند اصلاحاتی در مدلهای قبلی پردازنده ها ایجاد کنند چرا که با افزایش سرعت میزان تولید حرارت بسیار بالا می رفت. به جز مسئله حرارت افزایش قیمت نیز مشکل دیگری بود چرا که با اندکی بالا بردن سرعت در پرازنده ها قیمت به طور چشمگیری بالا می رفت.

به جای این تغییرات اندک مهندسین ساخت تراشه های چند هسته ای را توسعه دادند. از امکانات این ساختار استراتژی تقسیم و غلبه از طریق مجزا کردن کارها می باشد و همچنین این ساختار شامل مزیتهایی چون هسته های چند منظوره است و می تواند چند کار را در یک زمان انجام دهد.

پردازنده های multi core یک single chip هستند (که با اسم die شناخته می شود) و مستقیما به سوکت single-processor وصل می شوند. اما سیستم عامل هر هسته اجرایی را به صورت یک پردازنده منطقی مجزا به همراه کلیه منابع وابسته به آن در نظر می گیرد با تقسیم کار بین دو هسته اجرایی یک پردازنده چند هسته ای می تواند کار را در یک سیکل زمانی مشخص انجام دهد.

تکنولوژی multi core چه کارهایی انجام می دهد؟

multi core کار با نرم افزارهای کنونی را بهتر و شرایطی را مهیا می کند که نرم افزارهایی که در آینده تولید می شوند نیز ویژگیهای کارآمدتری را داشته باشند با حرکت به سمت پردازنده های چند هسته ای نرم افزارهای سابق نیز در این plat form پشتیبانی خواهند شد و نیازی به اصلاح نخواهند داشت هر چند که فروشندگان همواره به دنبال مدلهای جدیدتر در نرم افزارها می باشند .

سیستم عامل ها همگی طوری طراحی شده اند که بتوانند از مزیتهای پردازنده های چند هسته ای استفاده کنند و بدون نیاز به اصلاح با آنها کار کنند. و تنها لازم است که توسعه دهندگان به منظور استفاده از تمامی قابلیتهای پردازنده های چند هسته ای تغییراتی در ساختار این سیستم عامل ها ایجاد کنند.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-106575-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-multi-core/
  • ۹۵/۰۶/۳۰
  • jooad jooli

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی