تهران فایل

  • ۰
  • ۰
دانلود

نقشه ی ژنتیکی انسان یا همان رشته DNA در حقیقت دستور ساختن یک انسان با تمام جزئیات است . یعنی یک دستور المعل کامل برای ساختن گونه انسانی ژنی های موجود در هر یک از 23 کروموزم انسانی می&zwnj تواند تاریخ نوع بشر و اجدادش را از ابتدا تا انتها باز گو کنند اولموس داروین ، دانشمند و پزشک بزرگ ( پدر بزرگ چارز داروین که نظریه تکامل را ارائه کرده است ) در سال 1794 گفته بود :
((&zwnj آیا امکان دارد که تنها یک نوع رشته زنده سبب تمام گونه های حیات آلی باشد ؟ ))
وجود چنین نظریه&zwnj ای در آن زمان تکان دهنده است نه تنها به خاطر این گونه که می گوید
همه ی جانداران از یک چیز سرچمه گرفته اند . بلکه به خاطر استفاده خارق العاده اش از لغت (( رشته )) چرا که تازه در قرن بیستم دانشمندان رمز حیات جانداران یعنی رشته DNA را کشف کردند .
دانشمندانی که DNA را کشف کردند و روش هایی را که به کار بردند و نحوه&zwnj ی همانند سازی DNA :
پیش از آن که جیمز واتسن و فرانسس کریک در سال 1953 ساختار مارپیچ دو رشته DNA را شناسایی کنند و ماهیت اسید نوکلئیکی ماده&zwnj ی ژنتیک مسلم شود یکی از مسائل بغرنج زیست شناسی این بود که ماده&zwnj ی ژنتیک چگونه عینا تا حدود زیادی تکثیر می&zwnj یابد .
شواهد فراوانی مبنی بر این است که همانند سازی ماده&zwnj ی ژنتیک به طور دقیق صورت می&zwnj گیرد وجود داشت ، پژوهشگران دریافته بودند که خواص سلول&zwnj های دختر پس از تقسیم سلول مادر مشابه یکدیگر و مشابه به خواص سلول مادر می&zwnj باشند به عنوان مثال اگر سلولی توانایی ساختن نوکلئوتیدتیمین را ندارد سلول&zwnj های حاصل از تقسیم آن نیز این توانایی را نخواهند داشت این می&zwnj رساند که اطلاعات ژنتیک لازم برای ساختن(( تیمین)) همان گونه که در ژنوم مادر بوده است ، تکثیر وبه سلول های دختر انتقال می&zwnj یابد دقیق بودن همانند سازی ماده&zwnj ی ژنتیک در سطح تولید مثل جانداران نیز مشهود است این که زاده&zwnj های اسب ، اسب هستند ونه جاندار دیگر ، تکثیر دقیق ماده&zwnj ی ژنتیک را می&zwnj سازد .
زیست شناسان سلول ها را واحد عقلانی می&zwnj دانند به این مفهوم که خواص پایدار آن بیهوده حفظ نمی&zwnj شوند . البته نیروی فکری در سلول وجود ندارد ، بلکه ریشه دیدگاه نقشی است که دانشمندان برای انتخاب طبیعی در تکامل قاعل هستند ،حفظ هر حالتی نیازمند مصرف انرژی است و انرژی بیهوده مصرف نمی شود .
اگر جاندارانی انرژی را بیهوده صرف کننده جانداران دیگر که مقتصدانه تر عمل می کنند ، در رقابت برای بقاء وضع بهتری خواهند داشت و گروه اول در نهایت از میان خواهد رفت .

شامل 7 صفحه word



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-98903-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%a7%d8%b1-dna/
  • ۹۵/۰۵/۳۱
  • jooad jooli

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی