
فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:51
مقدمه:
کودکان نیروهای بالقوه ای هستند که برای تداوم و انتقال ارزشها به نسلهای آینده باید مورد توجه قرار بگیرند. زیرا در سنین بالا به دلیل مشغله های فراوان و تحکیم تربیتهای مختلف، بسیاری از نیروها و استعدادهای بالقوه آدمی رو به خاموشی می&zwnj نهد و به حرکت در آوردن آنها نیاز به مجاهده و تلاش بسیار دارد.
پیامبر اکرم (ص) در این مورد می&zwnj فرمایند:
« محفوظات طفل نورس مانند نقشی است که بر سنگ رقم می&zwnj زنند و محفوظات مرد بزرگ مانند نوشته ای بر آب است.»
تعلیم و تربیت کودکان از راه بازی و با پشتوانه ای از تعالیم ربوبی وسیله ای مؤثر برای باروری و تربیت استعدادها و خلاقیت آنان است. چنان که بیشتر روان شناسان اظهار می&zwnj دارند، بازی 70% زندگی کودکان را تشکیل می&zwnj دهد و فرهنگ غنی تربیتی اسلام نیز در احادیث و روایات متعدد، بر بازی و سرگرمی کودکان تأکید بسیار داشته است.
خانواده های سالم دارای تشکیلات هستند، برای خود برنامه هایی دارند و می&zwnj توانند با بحران&zwnj ها برخورد کنند.[1] در چنین خانواده هایی بچه های خلاق پرورش یافته و قادر به پیدا کردن راه حلهای جدید برای مسائل خویش هستند.

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-110135-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%ae/
- ۹۵/۰۷/۱۲