تهران فایل

  • ۰
  • ۰
تحقیق


لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:51

برای روشنفکران مسلمان در عصر ما که از نظر کیفیت زبده&zwnj ترین طبقات اجتماعی می&zwnj باشند و از نظر کمیت خوشبختانه قشر قابل توجهی به شمار می&zwnj روند، مهمترین مسأله اجتماعی « اسلام و مقتضیات زمان» است.

دو ضرورت فوری، مسئولیتی سنگین و رسالتی دشوار بر دوش این طبقه می&zwnj گذارد. یکی ضرورت شناخت صحیح اسلام واقعی به عنوان یک فلسفة اجتماعی و یک ایدئولوژی الهی و یک دستگاه سازندة فکری و اعتقادی همه جانبه و سعادتبخش، و دیگر ضرورت شاخت شرائط و مقتضیات زمان و تفکیک واقعیات ناشی از تکامل علم و صنعت از پدیده&zwnj های انحرافی و عوامل فساد و سقوط.

برای یک کشتی که می&zwnj خواهد اقیانوسها را طی کند و از قاره&zwnj ای به قاره دیگر برود وجود قطب نما برای جهت&zwnj یابی و هم لنگر محکم برای محفوظ ماندن و غرق نشدن و زیر پا گذاشتن جزر و مدها ضروری است، همچنانکه شناخت وضع و موقعیت جغرافیایی دریا در هر لحظه&zwnj ای امری حتمی است. ما باید از طرفی اسلام را به عنوان یک راهنمای سفر و یک لنگر محکم و نگهدارنده از غرق شدن در جزر و مدها، و هم شرایط خاص زمان را به عنوان مناطق و منازل بین راه که باید مرتباً به آنها رسید و گذشت کاملاً بشناسیم تا بتوانیم در اقیانوس متلاطم زندگی به سر منزل مقصود برسیم.

اسلام و مقتضیات زمان

علت تغییر مقتضیات زمانها

دو نوع تغییر در زمان

مقتضیات زمان

مقتضیات زمان (2)

آیا زمان معصوم است ؟ آیا قرآن برای جامعه بشری شخصیت قائل است ؟

آیا اخلاق مطلق است یا نسبی ؟



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-109239-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%88-%d9%85%d9%82%d8%aa%d8%b6%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86/
  • ۹۵/۰۷/۰۸
  • jooad jooli

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی