تهران فایل

  • ۰
  • ۰
370-

انقلاب اطلاعاتی، به ویژه در قالب شبکة جهانی اطلاع&zwnj رسانی(اینترنت) و لوح&zwnj ها یفشرده با کارکردهای سیاسی ذیل، تا حدی به دغدغه&zwnj های فوق پاسخ می&zwnj دهند:

  1. شبکة جهانی اطلاع&zwnj رسانی با فراهم&zwnj آوری امکان تماس بی&zwnj واسطه&zwnj تر شهروندان با نهادها و شخصیت&zwnj های دخیل در تصمیم&zwnj گیر&zwnj ی&zwnj های ملی، فرصت مشارکت مستقیم&zwnj تر و بدون میانجی&zwnj های فیلترکنندة تقاضای سیاسی را ایجاد می&zwnj کند واین، بیشتر مساوی با توسعة کیفی مشارکت سیاسی و جوامع مدنی متکثر است.
  2. شبکة مذکور از طریق ممکن&zwnj سازی دسترسی بی&zwnj سابقة شهروندان به اطلاعات(از جمله اطلاعات سیاسی)، با رهاسازی آنها از نظارت دروازه&zwnj بان&zwnj های خبری، باعث می&zwnj شود آنان احساس کنند که حضوری بی&zwnj واسطة&zwnj تر درعرصة عمومی جامعه دارند و همچنین با افزایش آگاهی&zwnj ها، از یک سو مشارکت عقلایی&zwnj تر می&zwnj شود و از سوی دیگر، این امکان فراهم می&zwnj آورید که شهروندان قدرت بیشتری پیدا کنند و در مقابل مجموعه&zwnj های بستة تصمیم&zwnj گیری و نظارت&zwnj های سیاسی، مقاومت آگاهانة بیشتری به خرج دهند.
  3. این شبکه با فراهم آوردن فضای سیاسی مجازی، در کشورهایی مانند ایران که نهادهای مدنی (مانند احزاب) رشد یافته و کارایی ندارند، با هزینة کمتر، هم امکان ارتباط&zwnj &zwnj گیری با اعضا و شهروندان را برای آنها ایجاد می&zwnj کند و هم امکان مشارکت غیر فیزیکی و کم هزینه شهروندان را در فعالیت&zwnj های حزبی و مدنی فراهم می&zwnj سازد.
  4. شبکة مذکور با فراهم آوردن امکان انتخابات و رأگیری الکترونی، با کاهش موانع و هزینه&zwnj های شرکت در انتخابات، معضل پایین بودن درصد تعداد رأی دهندگان و کیفیت آرا را نیز حل می&zwnj کند.
  5. و سرانجام اینکه شبکة جهانی اطلاع&zwnj رسانی، با فراهم آوردن امکان ارتباط دو سویه(به جای ارتباط یک سویة اغلب رسانه&zwnj های مرسوم)، این فرصت را به شهروند داده است که بتواند برخوردی خودگزین با اطلاعات سیاسی و مطالب ارائه شده در جریان مبارزات انتخاباتی داشته باشد و بدین ترتیب، آزادی بیشتری، حتی در عرصة اطلاع&zwnj گیری سیاسی به وجود می&zwnj آید و شهروند در برابر تهاجم تبلیغاتی بازیگران سیاسی حرفه&zwnj ای، مصونیت بیشتری می&zwnj یابد. در کشورهای جهان سومی که نظام رسانه&zwnj ای و ارتباطی کارامد و نهادینه شده ندارند و شهروندان از هنجارهای ارتباطی پیشرفته و درونی شده بی&zwnj بهره&zwnj اند این کارکرد شبکة جهانی اطلاع&zwnj رسانی، احتمالا اهمیت ویژه&zwnj ای دارد.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-105144-370-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a7/
  • ۹۵/۰۶/۲۶
  • jooad jooli

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی