تهران فایل

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:12

فهرست مطالب

مقدمه

تولید مربا با روش سنتی

تولید مربا به روش صنعتی

مواد اولیه

1 ـ میوه و سبزی

2ـ&zwnj مواد قندی

3 ـ&zwnj پکتین

4 ـ اسید

5ـ&zwnj دیگر افزودنی&zwnj های مجاز

اساس تولید مربای صنعتی

1 ـ آماده&zwnj سازی میوه یا سبزی

2 ـ تهیه شربت

3 ـ پخت

4ـ پر کردن و درپوش&zwnj گذاری

5 ـ خنک کردن

مقدمه :

تهیه مربا، مارمالاد و ژله از دیرباز به عنوان نوعی روش نگهداری محصولات میوه مرسوم بوده است. مربا فراورده&zwnj ای است که از میوه کامل سالم یا از قطعات میوه طی فرآیند پخت با افزودن مقداری آب و قند به دست می&zwnj آید. اساس تهیه مربا تشکیل ژل پکتین است.

پکتین کربوهیدرات محلول در آبی است که در دیواره&zwnj های سلولی یاخته&zwnj های گیاهی یافت می&zwnj شود.

از لحاظ شیمیایی پکتین پلی&zwnj مری است که از به هم پیوستن مولکول&zwnj های اسید گالاکتوزوئیک تشکیل شده که شکل اولیه آن در بافت&zwnj های گیاهی به صورت پروتوپکتین نامحلول در آب بوده و در ساختمان آن همی&zwnj سلولز، آرابان، گالاکتان و .... وجود دارد.

به هنگام رسیدن میوه تحت تاثیر آنزیم&zwnj های پکتولیتیک و هیدرولیز عوامل مذکور پکتین ایجاد می&zwnj شود. پکتین در حضور مواد قندی و محیط اسیدی قادر است ژل تشکیل دهد. به این دلیل معمولا میوه رسیده برای تهیه مربا مناسب است.

مربا باید بافت مالش&zwnj پذیر و کوتاه داشته باشد و قطعات میوه در آن به آسانی قابل تشخیص باشند. جدا شدن میوه و دو فاز شدن محصول، کریستالیزاسیون قند و بافت سخت از عوامل نامطلوب کیفی در مورد مربا محسوب می&zwnj شوند.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-102105-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%ae%d8%b7-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%db%8c%d8%ac/
  • ۹۵/۰۶/۱۲
  • jooad jooli

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی