تهران فایل

  • ۰
  • ۰
دانلود

هر ساله بیش از 12000 در ایالت متحدة آمریکا متوجه می شوند که مبتلا به سرطان حنجره هستند. امروزه کاوشگران و دانشمندان همچنان به جستجوی خود در جهت دست یابی به روش های مناسب و مطمئن تشخیص و درمان سرطان حنجره ادامه می دهند و در زمینة شناخت و آگاهی و دسترسی به اطلاعات تازه و یافته های جدید تلاش می کنند.
سرطان چیست؟
سرطان به گروهی از بیماری ها اطلاق می شود که بیش از صد نوع مختلف را تشکیل می دهند. همة سرطان ها غالبا واحد اساسی و اصلی بدن که سلول نامیده می شود را تحت تأثیر قرار می دهند.وقتی سلول های بدن به طور غیر طبیعی و بدون نظم و کنترل تکثیر یابند سرطان به وجود می آید. زمانی که نیاز به ایجاد سلول های جدید نیست اگر سلول تقسیم شود و تکثیر یابد مجموعه و توده ای از بافت زائدی و اضافه بر نیاز به وجود می آید مجموعه بافت به وجود آمده را غده یا تومور می نامند که ممکن است خوش خیم یا بد خیم باشد. تومورهای خوش خیم به بخش های دیگر بدن انتشار پیدا نمی کنند و به ندرت حیات را تهدید می کنند تومورهای خوش خیم را معمولا می توان با جراحی خارج کرده و درمان نمود هر چند بعضی از انواع آن ممکن است عود کند. تومورهای بد خیم عمدتا سرطانی هستند و آنها می توانند به اعضاء و بافت های مجاور دست درازی کرده و آنها را تخریب نمایند سلول های سرطانی همچنین می توانند از تومور اولیه و محل اصلی خود کنده شده و از راه جریان خون و سیستم لنفاوی به نقاط دوردست بدن گسترش یابند این شکل گسترش و انتشار تومورهای سرطانی به نقاط دیگر بدن را ریشه دوانیدن یا متاستاز می نامند.
حنجره و ساختار آن
عضوی لوله ای شکل است که طول آن 2 اینچ و در قسمت قدامی گردن قرار دارد.از حنجره در اعمال مهمی نظیر تنفس،تکلم و بلع غذا استفاده به عمل می آید. حنجره در منتهی الیه فوقانی لوله تنفسی یا نای قرار دارد و دیواره های آن از جنس غضروف است. برجستگی قسمت پیشین حنجره که از بخش پهن غضروف تشکیل می شود. دو نوار عضلانی به شکل حرف V انگلیسی که در داخل حنجره تعبیه شده اند تارهای صوتی یا طناب های صوتی را
تشکیل می دهند. لوله ای که غذا را از دهان به معده می رساند و مری نامیده می شود دقیقا در قسمت خلفی حنجره و نای قرار دارد. مدخل مری و حنجره در حلق بسیار به هم نزدیک است و زمانی که غذا بلعیده می شود زبان کوچک که اپی گلوت نام دارد به سمت پایین و روی حنجره حرکت کرده و با بستن حنجره مانع ورود غذا به نای می شود.
سرطان حنجره که سرطان حنجره ای نیز نامیده می شود ممکن است به بخش های دیگر حنجره مانند قسمت میانی حنجره یا جایی که تارهای صوتی در آن جای دارند، قسمت های فوقانی حنجره که اپی گلوت نامیده می شود و دریچه ای است که در حین بلع نای را می پوشاند و مانع ورود غذا به نای می شود و یا به قسمت تحتانی حنجره یعنی منطقه ای که حنجره به نای مرتبط می شود انتشار یابد. اگر سرطان حنجره به بخش های خارج حنجره منتشر شود،معمولا ابتدا غدة لنفاوی ناحیة گردن را مورد هجوم قرار می دهد هم چنین ممکن است به قمست های خلقی زبان و یا قسمت های دیگر حلق و گردن یا ریه ها و گاهی به نقاط دوردست بدن گسترش پیدا کند. سرطانی که از حنجره به نقاط دیگر بدن انتشار پیدا کرده نام مبدأ و منشأ اولیة خود را حفظ کرده و به همان نام و بیماری نامیده می شود در چنین شرایطی آن را سرطان متاستاتیک حنجره ای می نامند.
علائم سرطان حنجره
علائم سرطان حنجره اساسا به حجم تومور و محل استقرار آن بستگی دارد. در بسیاری از موارد محل بروز و ظهور سرطان حنجره در تارهای صوتی است این سرطان ها به ندرت دردناک هستند اما تقریبا همیشه خشونت صدا و تغییرات دیگر را موجب می شوند.غده هایی که در منطقة فوقانی تارهای صوتی به وجود آمده اند موجب برآمدگی در گردن، زخم گلو، یا درد گوش می گردند.

شامل 11 صفحه word



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-98475-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%ad%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87/
  • ۹۵/۰۵/۳۰
  • jooad jooli

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی